Конспект уроку з біології
Тема: «Відділ покритонасінні»
Мета:
В ігровій змагальній формі провести перевірку набутих на попередніх уроках
знань учнів по темі «Відділ покритонасінні»
- Розвивати уміння мислити, застосовувати
набуті знання на практиці, комунікабельність, уміння працювати у злагоді з
групою і спільно досягати мети.
Обладнання:
Картки з номерами, картки з завданнями
для першого конкурсу, картки з назвами рослин для другого конкурсу, картки для
визначення рослин, гербарії, картки з кросвордами.
Тип
уроку: Урок-вікторина
План:
Конкурс
«А чи знаєш ти?»(домашнє завдання)
Естафета
«Чий я?»
Практичне
завдання «Нумо, відгадай»
«Конкурс
шифрувальників» (робота з кросвордами)
Підведення
підсумків і виставлення оцінок
Проведення уроку:
Перший
конкурс. Вчитель розкладає на столі картки з номерами від 1 до 18. Представники
команд по черзі витягують картки і відповідають на запитання домашнього
завдання. Кожна команда відповідає на 6 запитань, повна відповідь оцінюється 3
балами. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 18.
Другий
конкурс. Естафета «Чий я?».
Вчитель:
«Заблукали рослини у безмежному царстві Покритонасінних, не можуть відшукати
своїх родичів. Допоможіть їм, діти!»
Допомоги
просять:
Жито
Пшениця
Кукурудза
Капуста
Ріпак
Часник
Цибуля
Яблуня
Шипшина
Картопля
Ромашка
Рис
Хрін
Редиска
Квасоля
Вишня
Помідор
Бамбук
Тютюн
Конвалія
Тюльпан
Лілія
Соняшник
Акація
Правильна
відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 8.
Фізкульхвилинка
«Австралійський дощ»
Третій
конкурс. Практичне завдання «Нумо, відгадай». Кожній групі, яка поділяється на
пари, пропонується визначити за допомогою визначальної картки невідому рослину.
Правильна відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 6.
Четвертий
конкурс. «Конкурс шифрувальників». Кожній команді роздається кросворд,
розв‘язавши який, який команда отримує ключове слово. Учитель зачитує питання
кросворда, учні вписують відповіді у відповідні рядки, на перетині рядків
формується ключове слово. За правильну відповідь команда отримує 4 бали.
Підведення
підсумків.
Команда,
що отримала найбільшу кількість балів, отримує оцінку 12 балів.
За
друге – 10 балів.
За
третє – 8 балів.
Вчитель
підводить підсумки, підраховує кількість балів у кожній команді, вислуховує думку
капітана, хто найкраще працював і виставляє оцінки.
Питання
домашнього завдання
- Стебла якої рослини використовують як водогінні труби? (бамбук)
- Хто перемагає в боротьбі за світло – сосна чи ялина? (ялина)
- Яка рослина має найкрупніше насіння? (сейшельська пальма)
- З чого виготовляють туш? (кунжут)
- Чому ясенець називають «рослиною-факелом»?
- Які тропічна рослина цвіте майже 90 днів? (орхідея)
- Яке дерево зовсім на дає тіні? (евкаліпт)
- Яку рослину називають «хлібом-тропіків»? (банан)
- Чому дерево сорвейру називають «дерево-корова» (сік дерева схожий по смаку на молоко)
- Чому завезені з Південної Америки на острів Ява рослини ванілі добре росли, цвіли, але не давали плодів? (Відсутні комахи запилювачі)
- Є дерева, у яких стебло не має річних кілець, чому? (в тропіках немає чергування пір року)
- Національною емблемою якої країни є хризантема? (Японія)
- У якої рослини з відділу голонасінні всього 2 листа, що ростуть у неї на протязі 100 років? (вельвічія)
- Яку культурну рослину називають другим хлібом? (картопля)
- З плодів якої рослини виготовляють родзинки? (виноград)
- Чому свічкове дерево отримало таку назву? (плоди містять 60% жиру і горять як свічки)
- Насіння якої рослини перепливає моря і океани? (кокосова пальма)
- Чому одну з ранньовесняних рослин назвали мати-й-мачуха?
1
– Кімнатна рослина, що легко розмножується листковими живцями
2-
Різнокольорові яскраві складові квітки, що утворюють віночок
3
– Цукристий сік у квітці
4
– Підземний осьовий орган, що слугує для закріплення та мінерального живлення
рослини
5
– Зелені листочки в квітці
6
– Плід, характерний для хрестоцвітих
7
– Процес поглинання рослиною кисню та виділення вуглекислого газу
8
– Інша назва відділу Квіткові
Немає коментарів :
Дописати коментар