Уроки природознавства

Зоряні світи – галактики.
Зорі, сузір’я. сонце – джерело світла і тепла на Землі.

Тема уроку: Зоряні світи – галактики. Зорі, сузір’я. сонце – джерело світла і тепла на Землі.
Мета уроку: Сформувати в учнів систему знань про Всесвіт, галактики, зірки та сузір’я; розвивати в учнів уміння знаходити сузір’я на карті зоряного неба, уміння узагальнювати й робити висновки; виховувати повагу, інтерес до наукових знань, розширяти науковий світогляд дітей.
Обладнання: карта зоряного неба, схеми сузір’їв, підручники.
Методи і методичні прийоми: розповідь, бесіда, вправи «Індикатор настрою», ігрові методи навчання, робота з підручником.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вправа «Індикатор настрою»
Учням роздається смайлики і вони обирають той, котрий охарактеризує їх настрій.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра «Запали зірку»
У кожного учня є своя зірка, під кожною криється запитання.

Запитання:
1.   Що таке Всесвіт?
2.  Як називають людей, котрі здійснюють подорож в космос?
3.Раніше люди вважали, що все крутиться навколо Землі, а зараз думки такі і залишились?
4.  Назвати прилади, які люди використовувати для дослідження небесних тіл?
5. Хто і в якому році винайшов прилад для детального дослідження небесних тіл?
6.  Розповісти про прилади для дослідження небесних тіл із космосу.
7.  Розповісти про подорож першої людини в космос?
8. Кого з перших дослідників Всесвіту ти знаєш? Розкрий їх внесок у його вивчення.
9.   Розповісти про відомого космонавта Леоніда Каденюка.
ІІІ. Мотивацій навчально-пізнавальної діяльності
Учитель.
Міф про сузір’я Великої Ведмедиці.
Колісто, дочка царя Лікаона, була відома не тільки своєю красою,а а й гординею. Вона вважала, що красою з нею не можуть зрівнятися навіть богині Олімпу. Богиня Гера вирішила провчити дівчину. Вона перетворила Калістро на ведмедицю в той час, коли повертався з полювання її син Аркас. Побачивши великого звіра, він хотів убити ведмедицю, але тут втрутився Зевс. Владика богів ухопив ведмедицю за хвіст і закинув її на небо, а оскільки звір був великий, хвіст витягнувся і став довгим. Так красуня Калісто з’явилася на небі. Там само опинився й Аркас, якого Зевс перетворив на жовту зірку Арктур, щоб він охороняв свою матір.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Бесіда:
1.                Що ми бачимо на небі вночі, що вдень?
2.                Чим відрізняється Сонце від зорі?
3.                Назвіть відомі вам сузір’я?
V. Вивчення нового матеріалу.
Учитель.
Зорі – нам нагадують маленькі ліхтарики. Але насправді це велика вогняна куля, що складається з розпареного газу.
Сонце – це теж зоря, яка з усіх зір розташована до нас найближче. Тому ми сприймаємо Сонце більшим за інші зорі, і його тепло доходить до Землі.
Зорі поєднуються в сузір’я.
-                     Назвіть відомі вам сузір’я.
Ви назвали так звані зодіакальні сузір’я. Їх налічується 12, що входять до поясу Зодіаку. Тисячі років тому всі вони носили назви тварин («зодіак»
У перекладі з грецької мови – «коло тварин»). Згодом ряд сузір’їв втратили «звірячу» назву. Налічується 88 сузір’їв.
До сузір’я Мала Ведмедиця входить Полярна зоря – що вказує шлях на північ.
Найяскравішою зіркою південного нічного неба є Сиріус, що входить до сузір’я Великого Пса.
Скупчення зір носить назву галактика. Галактика до якого входить наше Сонце, носить назву – Молочний Шлях.
Крім зірок та планет, є малі небесні тіла: астероїди, комети, метеороїди. При падінні метеориту утворюється кратер, найбільший кратер в Арізонській пустелі, який утворився близько 30 тис. років тому, найбільше їх в Антарктиді.
 VІ. Узагальнення та закріплення нового матеріалу.
Гра «Відгадай сузір’я»
На аркуші паперу намальовані сузір’я. Учням пропонується найти, ці сузір’я на карті зоряного неба, та назвати їх (ст. 142)



Гра «Далі, далі…»
1.                Синонімом слова «космос» ( Всесвіт)
2.                Як називають в Україні  нашу Галактику? (Чумацький шлях)
3.                Яку форму має наша Галактика? (Спіраль)
4.                Що таке зоря? (шар газу)
5.                Що таке сонце? (Зоря)
6.                Що таке сузір’я? (скупчення  зірок)
7.                В якому сузір’ї можна відшукати Полярну Зорю? (У Малій Ведмедиці)
VІІ. Підсумок уроку.
1.                Вправа « Індикатор настрою»
Учні показують смайлик, котрий охарактеризує їх настрій після уроку.

 


2.                Вправа «Продовж речення»
-                     На цьому уроці мені сподобалося…
-                     Я хотів би…
-                     Мені не сподобалося…
VІІІ. Інструктаж з домашнього завдання.
Опрацювати §16
Скласти кросворд до теми.
Намалювати своє Сузір’я. 

Немає коментарів :

Дописати коментар